خود تسکین دهنده در کودکان

خود تسکین دهنده در کودکان

خود تسکین دهنده چیست؟ درباره این ابزار مهم اجتماعی-عاطفی بیاموزید

هیچ احساسی بهتر از این نیست که بتوانید آرام باشید و بگذارید مشکلاتتان از بین بروند. این شکل از راحتی شخصی، خودآرامبخشی نامیده می شود و یک مهارت مهم و مادام العمر است که می تواند به خوابیدن ، مدیریت احساسات ، ایجاد روابط سالم و موارد دیگر کمک کند.

برای نوزادان و کودکان، خودآرامبخشی این است که بتوانند خود را بدون کمک شخص دیگری (معمولاً والدین یا سایر مراقبان) آرام کنند. برای اینکه یاد بگیرند چگونه خود را آرام کنند، نوزادان و کودکان ابتدا باید بدانند که چه احساسی را در آرامش می‌دهند، چه توسط مراقبینشان، چه با فعالیت‌های سرگرم‌کننده و آرامش‌بخش، یا با برآورده شدن نیازهایشان.

خود تسکین دهنده یک ابزار اجتماعی-عاطفی است که نوزادان و کودکان یاد می گیرند در طول زندگی از آن استفاده کنند. ما پیشنهاد نمی کنیم که خودآرامش بخشی یک تکنیک فرزندپروری یا نقطه عطف رشد است. یادگیری آرام کردن و کنترل احساسات یک فرآیند دائماً در حال تغییر است و مهارت های خودآرامبخشی ممکن است با بالا رفتن سن و تجربه های جدید کودکان بیایند و از بین بروند.

 

در اینجا چند نکته برای ترویج خودآرام بخشی در نوزادان و کودکان آورده شده است!

خود تسکین دهنده برای نوزادان

برای نوزادان، خودآرامبخشی معمولاً به خواب رفتن خود به خود یا بازگشت به خواب پس از بیدار شدن در نیمه شب اشاره دارد. نوزادان بسیار گریه می کنند زیرا این یک روش ارتباطی برای آنهاست. هنگامی که کودک برای اولین بار شروع به خوابیدن در طول شب می کند، به این دلیل است که او یاد می گیرد خود را آرام کند. نوزادان معمولاً در حدود 6 ماهگی یاد می گیرند که خود را آرام کنند.

 

نقاط عطف 4-6 ماهه

هیچ نقطه عطف مرتبط با سن برای تسکین خود وجود ندارد. در عوض، یادگیری چگونگی آرامش بخشیدن به خود یک فرآیند است (برای نوزادان و والدین!). در حدود 6 ماهگی، نوزادان معمولاً علائمی از خوابیدن در طول شب و بعد از بیدار شدن خود به خود به خواب می‌روند، اما هر نوزادی متفاوت است. چیزی که در یک نقطه برای کودک کار می کند ممکن است در نقطه دیگر جواب ندهد، و این اشکالی ندارد!

 

برای تقویت خودآرام بخشی کودک، سعی کنید:

برآورده کردن نیازهای اولیه کودک: این اولین و مهمترین قدم در کمک به خودآرامی کودک است. نیازهای اساسی اقداماتی هستند که پایه و اساس مراقبت از کودک را تشکیل می دهند و شامل تغذیه، حمام کردن، پوشک زدن، آرامش در هنگام گریه کردن، و همه اقداماتی هستند که والدین برای کمک به کودک خود برای احساس دوست داشتن و امنیت انجام می دهند.

قنداق کردن : این روش زود خوابیدن به کودک کمک می کند تا احساس امنیت و آرامش کند. هرچه بیشتر این احساس را با به خواب رفتن مرتبط کنند، تسلط بر خودآرام بخشی برایشان آسان تر خواهد بود. لطفاً توجه داشته باشید: AAP توصیه می کند که به محض اینکه کودک شروع به نشان دادن نشانه هایی از تلاش برای غلتیدن کرد، نوزاد از قنداق خارج شود. این می تواند در اوایل 2 ماهگی اتفاق بیفتد.

سعی کنید کودک را در حالی که هنوز در گهواره خود است آرام کنید : کودک بودن در گهواره خود را با آرامش همراه می کند و به زودی می تواند خود را در همان مکان آرام کند.

کودک را در هنگام بیداری فعال نگه دارید:  برخی از نوزادان در تسکین خود مشکل دارند زیرا در طول مدت زمانی که خارج از تخت خود هستند انرژی کافی مصرف نکرده اند. با انجام بازی های کودک ، کودک را درگیر و فعال نگه دارید

چرت زدن : برخی از کودکان به دلیل خستگی و کمبود انرژی در طول روز ناراحت می شوند. سعی کنید چرت های کوتاه را در برنامه روزانه کودک خود بگنجانید.

ایجاد یک روال : روتین ها می توانند به کاهش احساس اضطراب یا تنش کمک کنند. سعی کنید یک برنامه روتین با خانواده خود بسازید و به آن پایبند باشید تا به کودکان کمک کنید بدانند هر روز چه انتظاری دارند.

اگر فرزندتان با خود آرامبخشی مشکل داشته باشد چه؟

اگر مشکوک هستید که فرزندتان مشکل خودآرامبخشی دارد یا با مهارت های اجتماعی-عاطفی خود دست و پنجه نرم می کند ، با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی صحبت کنید. آنها می توانند شما را به منابع مناسب برای کمک به تقویت مهارت های فرزندتان ارجاع دهند.

 

, ,

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.