آموزش تغذیه سالم به کودکان

نکات مهم برای آموزش به کودکان در مورد تغذیه سالم

به عنوان یک پدر و مادر، مهم است که یک عمر تصمیمات و عادات سالم را تشویق کنید، و بسیار مهم است که الگوی خوبی برای آنها باشید. اگر نمی دانید از کجا شروع کنید، همیشه ایده خوبی است که با برخی از اصول اولیه شروع کنید. هدوی (Headway) چند نکته برتر برای آموزش تغذیه سالم به کودکان را به اشتراک می گذارد.

به طور مرتب غذا خوردن در خارج از منزل را متوقف کنید

وقتی به یک رستوران می روید یا غذا می گیرید، آیا واقعاً می دانید که سرآشپز برای تهیه غذای شما از چه چیزهایی استفاده می کند یا انجام می دهد؟ به احتمال زیاد، شما هیچ ایده ای ندارید. هنگامی که شخص دیگری آن را آماده می کند، دل کندن از غذا بسیار آسان است. اینکه بتوانید هر چند وقت یکبار در یک رستوران ناهار بخورید یا غذا سفارش دهید، خوب است، اما این کاری نیست که به طور منظم انجام دهید. همانطور که Science Daily توضیح می دهد، تهیه وعده های غذایی توسط خانواده هم ارزان تر و هم سالم تر است. علاوه بر این، خوردن وعده های غذایی سالم در خانه به کاهش استرس کمک می کند . نه تنها بدن به خوبی تغذیه می‌شود، بلکه ذهن نیز به خوبی تغذیه می‌شود، زیرا ارتباطاتی که در اطراف میز شام ایجاد می‌شود تا حد زیادی در تأیید روابط و لذت بردن از همراهی یکدیگر کمک زیادی می‌کند.

بر اساس تحقیقات به نقل از سی بی اس نیوز ، خوردن وعده های غذایی تهیه شده در یک رستوران به طور متوسط ​​منجر به مصرف بیش از ۲۰۰ کالری اضافی می شود. علاوه بر این، این غذاها دارای مقادیر بالایی از سدیم، کلسترول، قند و چربی، به طور خاص، چربی اشباع هستند. مصرف مداوم این نوع غذاها می تواند باعث اضافه وزن و فشار خون بالا و همچنین کلسترول بد شما و فرزندتان شود .

به خرید مواد غذایی بروید

این احتمال وجود دارد که خرید مواد غذایی از قبل در لیست کارهای شما باشد، پس چرا فرزندتان را برای کمک به شما همراه نکنید؟ گردش می تواند یک فرصت سودمند برای دو طرف باشد. شما مجبور نیستید همه کارها را انجام دهید و کودک در حین یادگیری غذا سرگرم می شود. این یک تجربه یادگیری عملی عالی برای شناسایی میوه ها و سبزیجات مختلف و نحوه چیدن آنها است.

بسیاری فکر می کنند که تغذیه سالم گران است، اما این به سادگی درست نیست. فرض کنید یک خانواده چهار نفره برای شام بیرون می‌روند – این تقریباً ۱۰۰ دلار برای تنها یک وعده غذایی است. اگر آن را با تهیه غذا در خانه مقایسه کنید، احتمالاً چندین وعده غذایی را با همان مقدار پول دریافت خواهید کرد. البته این بستگی به این دارد که شما چه می‌پزید.

نکات بودجه بندی

یک منوی هفتگی تهیه کنید تا در هنگام بازدید از خواربارفروشی دقیقاً بدانید به چه اقلامی نیاز دارید. در نتیجه هیچ دلیلی برای خریدهای غیرضروری نخواهید داشت زیرا لیست خرید و منوی شما در کنار شماست. همچنین، اقلامی مانند سبزیجات منجمد اغلب به فروش می رسند. تا جایی که می توانید اینها را ذخیره کنید.

هنگامی که در حال تهیه منوی هفتگی خود هستید، توانایی استفاده مجدد از غذاهای باقیمانده خود را نیز در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر یک کیسه لوبیا خشک بخرید و یک شب کل بسته را برای یک وعده غذایی درست کنید، به احتمال زیاد برای یک شام یا ناهار دیگر به اندازه کافی خواهید خورد.

خلاق بودن! اگر برای اولین وعده غذایی سوپ جو درست می کنید، بار دوم سوپ لوبیا، سالاد لوبیا یا کاسرول درست کنید.

تغذیه سالم بسیار فراتر از وعده های غذایی است. شما باید به دقت به نوع میان وعده هایی که خانواده شما مصرف می کنند نیز توجه کنید. تنقلات پر از پروتئین بدون چربی مانند نخود سوخاری و تخم مرغ آب پز سفت می تواند انرژی کودک را افزایش دهد و گزینه های کم کالری مانند نان تست آووکادو و هوموس می تواند وزن او را در حد سالم نگه دارد.

با هم بپزید و بخورید

فرزندتان را به آشپزخانه دعوت کنید و کارهای کوچک را تعیین کنید. هنگامی که به کودکان اجازه می‌دهید شاهد باشند و در فرآیند آماده‌سازی شرکت کنند، شانس آن‌ها برای باز ماندن و خوردن غذا در طول زمان غذا افزایش می‌یابد. طبق راهنمای بی بی سی، مهارت ها و فعالیت های آشپزی باید بر اساس سن کودک شما باشد. به عنوان مثال، کودک کمتر از سه سال می تواند سبزیجات را بشویید و نام آنها را یاد بگیرد. بچه های بزرگتر می توانند یاد بگیرند که غذاهای ساده و سالم درست کنند، مانند مرغ کباب شده.

در صورت داشتن اتصال اینترنتی مناسب، حتی می‌توانید تجربه یادگیری کودکان خود را بازی‌سازی کنید . بازی‌هایی مانند Tasty Kingdom و Food Count به سبک و سرگرم‌کننده بودن آشپزی و تغذیه سالم کمک می‌کنند، اما اگر تکرار بیش از حد را تجربه کنید، بچه‌هایتان خسته و ناامید خواهند شد.

نکته اصلی این است که اگر می خواهید فرزندتان یاد بگیرد، باید او را درگیر خود نگه دارید. اگر آنها با غذایی که می خورند ارتباط نداشته باشند، نمی دانند کدام انتخاب و چرا را انتخاب کنند. آنها را برای موفقیت تنظیم کنید و بعداً از شما تشکر خواهند کرد.

هدوی، #همیار_رشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید